منو

قوانین و استانداردهای بسته بندی مواد غذایی کدامند؟

نکات کلیدی و استانداردهای بسته بندی مواد غذایی از جمله مشخصاتیه که تمام تولیدکنندگان و بعضی مصرف کنندگان در پی دونستن اونها هستن. در این بخش میخوایم درباره انواع استانداردها و قوانینی که برای تولید بسته بندی مواد غذایی به مرحله اجرایی رسیدن صحبت کنیم.

قانون SQF

این یکی از قانون هایی است که به خود موادغذایی مربوط میشه. استاندارد ایمنی غذاها یک خلاقیت مبتکرانه است که به تاییدیه سازمان جهانی رسیده و میتونه کیفیت غذا را برای مصرف کنندگان به ارمغان بیاووجود بیاره. زمانی که تولید کننده مواد غذایی هستی و به دنبال شرکتی برای بسته بندی های محصولتون هستین، بدون شک اون کارخانه باید گواهینامه safe quality food را داشته باشه تا بتونه مواد غذایی را در اون مجموعه ها بسته بندی کرد.

استاندارد ISO 22000

این استاندارد وظیفه مدیریت ایمنی مواد غذایی را بر عهده داره و در سازمان هایی که زنجیره مواد غذایی دارن مورد استفاده قرار می گیره. یکی از استاندارد هایی که در زمینه بسته بندی انجام می گیره TC122 هست که استاندارد ISO 22000 به وسیله کمیته فنی آن تعیین و تصویت شده. این استاندارد در خصوص کاهش و حذف مخاطرات غذایی و تضمین سلامت استفاده میشه.

استاندارد ISO 14001

سیستم مدیریت زیست محیطی یکی از محبوب ترین استانداردهای بین المللیه که پس از ISO 9001 در اکثر کشورها اجرایی میشه. کار این استاندارد حفاظت از محیط زیست و جلوگیری از ورود آلودگی های ناشی از آلاینده های شرکت و کارخانجات هستش. این استاندارد برای مواد غذایی در خصوص بسته بندی آن فعالیت میکنه و با کم کردن و به حداقل رساندن پلاستیک استفاده شده برای بسته بندی های گروه غذایی، برای حفظ و نگهداری محیط زیست تلاش میکنه.

دانستنیها
گروه پاکت سازی

انواع بسته بندی آجیل و خشکبار

به منظور بسته بندی آجیل و خشکبار از مواد مختلف نظیر کاغذ، پلاستیک، فلز یا شیشه استفاده می شه. در این میان، لفاف های پلیمری یکی از مناسب ترین متریال ها برای این کار هستن. این لفاف ها در انواع و اقسام مختلفی موجود می باشد.

ادامه »
دانستنیها
گروه پاکت سازی

انواع روش‌های چاپ کدومه ؟

انواع روش های چاپ، هر تفاوتی که با یکدیگر داشته باشن، اول یک مرحله اصلی و مشابه را می گذرانن که عبارت از انتقال اریژینال

ادامه »
کالا هایی که دیده ایید !
فیلتر بر اساس شهر محصول
فروشگاه اینترنتی پاکت سازی
فیلتر بر اساس شهر محصول
تماس با ما
شما این محصولات را انتخاب کرده اید0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

فروشگاه اینترنتی پاکت سازی